En liten tanke

Läste precis en insändare i en tidning om att alla hästar är lika mycket värda. Ja, det är dom men man kan såklart ha en favorit. Just den hästen kan man tycka är mer värd och gilla mer, det förstår man ju. Det har hänt mig flera gånger att jag gillat en häst och blivit jätteledsen när den tex. Sålts eller av annan anledning varit tvungen att åka, medans jag inte alls blivit ledsen över en annan häst. Samtidigt kan det vara så att världen rasar samman när just den hästen åker för någon annan. Vissa kan säkert tycka att man inte är en riktig hästälskare för att man tycker en specifik häst är mer värd, men det behöver man absolut inte vara! Man säger ju att alla människor är lika mycket värda, men man kan tycka att en person är mer värd just för att man känner den eller att det är tex. ens mamma.
Vad tycker ni? Ska man få ha en favorit häst? eller måste man gilla alla hästar precis lika mycket, även om man inte ens har träffat dom? En liten grej jag börjat fundera på.

Ska iväg till stallet snart iaf. Skriver mer sen :D
Kasper :D


Kommentarer
Postat av: Sara

Klart man kan gilla en häst mer än en annan, om man ska gilla alla lika mycket skulle man ju tex vara tvungen att bli lika ledsen när en häst ska avlivas oavsett om det är ens egen eller en på andra sidan jorden. skulle det inte vara jättekonstigt om alla hästälskare gick runt och grät hela tiden för att någon häst, någonstans i världen skulle bli avlivad?

2011-04-02 @ 17:18:56
Postat av: Louise

Sara, precis min tanke! :D

2011-04-02 @ 20:01:57
URL: http://hesti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0