Provridning Kasper.

Nu är jag hemma igen och har precis fått bilderna som en viss person tog (nämner inga namn ;) )
det gick helt okej och jag är ändå ganska nöjd med hur det gick. Eftersom han är ganska stel och seg så blev bilderna ine jättebra och min häl kan komma upp lite ibland.
Som sagt, är nöjd med dagen och ska rida även imorgon. Det kommer bli jätteskojj. Med lite tur kanske det blir fler bilder. En annan ska kanske ta kort då (ägaren) Som det ser ut nu så kommer jag bli medryttare på honom och jag är superglad. Så ni kommer få massa mer om just honom, Kasper, som han heter. Han är en c-ponny ? så jag kan se lite lång ut, men eftersom han är ganska kraftigt byggd och jag inte är jättetung funkar det ändå.

Mer om ridningen idag. Red kanske en halvtimma-45 minuter och började med att jobba honom i skritten. Det var lite stelt i början, sedan blev det lite bakomhand innan det satt ganska bra för att vara första gången. Sedan började jag med traven och han var ännu stelare där. Efter kanske en kvart lossnade det och det gick bra där också. Sedan galoppen. Ska inte säga så mycket där eftersom han saktar av bara man tar lite i munnen på honom, så det får vi jobba på. Men en sak är jag nöjd med i galoppen. Han bockade inte, och det har han tedens att göra. Så där är jag väldigt nöjd! :D Hoppas på att han mjuknat lite efter idag och går bättre imorgon. Kommer nog mer uppdatering då. Här kommer iallafalla lite bilder. :D


Trötta Pollen, och jag har inte ens börjat rida än :D



Som sagt, min häl



Skulle kolla om har gick kvar i formen även om jag släppte på innertygeln







Ägarn gjorde den, snacka om glad häst när han kom in xD


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0