Ridning Kasper

Hade Kasper extra idag eftersom ägaren ville det. Ridningen gick ganska bra och jag fortsatte träna på framåtbjudningen osv. Tycker själv att det har blivit mycket bättre, han lyssnar bättre på hjälperna och man behöver inte sitta och skänkla i varje steg. Det är bra med framsteg annars blir det inte så skojj efter ett tag. Skrittade av och fram en liten sväng som vi kallar berget. Det tar kanske max 5 min att skritta runt den, och då går det långsamt.





Hade också Citizen som var hur gullig som helst! Jag gav han sitt hö som han ska ha när han kommer in och han började äta. Efter ett tag la han sig ner OCH fortsatte äta. Så himla söt! Stod utanför hur länge som helst, kunde inte slita mig xD Haha!

Påtal om att det inte blir så roligt efter ett tag så är det faktiskt så. Eller iallafall med mig, jag vill gärna se framsteg för att tycka det är skojj. Visst är det jätteskojj att rida i varje fall men man vill ändå se framsteg. Eftersom att när jag rider och tränar brukar ha ett mål av något slag så vill jag att det jag gör ger effekt och att det jag tränar på blir bättre. Har man inget mål vet man inte vad man ska träna på och ridningen blir onödig, vilket kan vara ganska skönt ibland, att inte behöva tänka på hur man rider och bara vara en nybörjare på nytt, fastän att hästen går bra osv. En sån ridning kan vara uteritter. Dom behövs för att hästen ska må bra och få omväxling och även för att dom flesta hästar tycker det är skojj, så ``tränar´´ inte jag hästen på samma sätt i skogen, utan jag låter hästen gå på halvlånga tyglar och ha sin lilla lekstund. Vad tycker ni? Några funderingar? Ni kanske tycker jag har helt fel?

Aja, en liten fundering. Men nu ska jag inte tråka ut er mer. Kanske slänger in en hiss/diss sen

Kram! ;D




Kommentarer
Postat av: Terjemelissa

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2011-11-09 @ 11:19:05
URL: http://terjemelissa.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0