Uteritt

Nu är jag tillbaka från stallet efter att ha varit där i 7 timmar! Haha, men jag har faktiskt haft ganska mycket att göra. Mockade fyra boxar, fyllde på vatten i flera hagar, betat, gått mer till maxi, fixat höpåsar, vatten, kraft och ridigt. Fast det har varit skitskojj i detta väder! Det var 20 grader i solen klockan tio i morse. DET kallar jag sommat :D

Som jag sa för nåt dag sen så skulle jag och Frida rida ut idag, det gick jättebra förutom att dom skulle sticka ner huvet i varje steg och äta! Så himla gulligt! Vi red upp till sjön och tillbaka och dom skenade i galoppen. Sen på vägen tillbaka träffade vi några jag känner som ville hälsa på hästarna och det var skojj. Sen skulle vå gå hem och vi tog fel stig så vi hamnade på en annan ridväg som gjorde att det tog längre tid att kommer hem, men eftersom vi bara hade galopperat en gång och travat några raksträckor så tror jag inte at dom tyckte det var allt för jobbit. Vi skrittade nästan hela vägen förutom när vi kom till en backe som vi galopperade uppför. Då kan man säga galna hästar! Sen saktade dom av när vi kommit upp och travade en bit. Då fick Kasper för sig att han ville fortsätta galoppera och satte av i världens skengalopp. Fick inte stopp på honom... Sen kom det en nerförsbacke och jag fick lite panik, men som tur var fattade han väl att det inte är jättesmart att galoppera nerför och saktade av. Haha xD Hanm är väl för gullig! :D

Nu ska vi åka iväg och äta på resturang, skriver ett inlägg när jag kommer hem. Kan tyvärr inte lägga in en bild nu eftersom jag är inne på brorsans dator, men jag gör det sen.

Kram! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0