Tips om tävlingar - Vad som kan vara bra att ha med sig

Till hästen:

 

Sadel - Det går inte att tävla utan sadel
Träns - Samma sak som med sadel, lite svårt att styra hästen utan ett träns
Benskydd - Om hästen behöver på framridningen, glöm inte att ta av dom innan du går in på banan
Täcke - Om det är kallt ute
Mat - Hästen orkar inte utan sin mat. Ta med det den brukar få, kan vara bra med extra kraft eller liknande för energi
Nummerlapp - Man måste ha en nummerlap, även när man lastar ut. För om hästen sliter sig ska man kunna kolla på den och veta vem som äger hästen. Har man inte tror jag att man kan få böta.
Sårgrejer - Ifall hästen skadar sig
Transportskydd - Minskar risken att hästen skadar sig i transporten


Till dig

Kavaj - skulle se konstigt ut att tävla utan kavaj

Hjälm - Du får inte rida utan hjälm

Ridstövlar - Vem vill rida i ridskor på en tävling?

Vita ridbyxor - Inge roligt att rida utan, då blire kallt

Ridvantar - Snyggt

Spö - Ifall det behövs, beror på vilken häst du rider

Krimskrams - Krimskrams kan vara, sporrar, rosett till håret, plastrong osv. Sånna saker som inte behövs men gör att det blir snyggare




Som ni kanske listat ut så är detta till en dressyrtävling och jag kan ha missat nåt. Men detta är det som jag tänker på först. Sen ska man såklart inte glömma hästen heller. Haha, har hört att det hänt ett antal gånger. Man är så nervös och planerar allt, sen glömmer man hästen. Skillat säger jag då! :D
Iaf, som ni vet så finns det ingen bok som säger att detta ska man ha med, men det är det jag skulle packa ner.

Kram! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0