Tävling

Som alla vet så tävlade jag idag. Tänkte därför skriva lite om det.

Framridning: Jag tyckte framridningen gick jättebra och hon gick skitfint. Hon bjöd också bra och lyssnade fint på hjälperna. Märkte dock att hon blev lita trött. Tror att det var värmen för jag red henne inte hårt alls.
Gick igenom programmet tusen gånger i huvet också för det hade varit så himla tråkigt om jag red fel, det gjorde jag inte heller så jag antar att det lönade sig :D

På banan: På banan sket sig allting, hon spände sig, lyssnade inte på hjälperna och var allmänt seg. Fick iallafall två åttor och några sjuor vilket jag är helt okej nöjd med. Fick också en femma som jag inte gillar, men vad ska man göra, ta de och se glad ut ;) Men iallafall, är inte alls nöjd med min ritt, men jag har nåt att förbättra och det är bra.

 

Resultat: Efter min ritt så trodde jag verkligen inte att jag hade någon chans överhuvudtaget. Men så kollade jag på datorn där dom skriver vem som ligger etta i nuläget, om alla fattar? iaf, då låg jag etta för tillfället och det gjorde mig såklart glad, men eftersom jag bara var åtta start av 19 så var jag nästan helt säker på att någon skulle gå om mig, speciellt dom som går i dressyrspecialen. Men jag höll min plats och mina 68 procent gjorde att jag vann hela lektionsklassen! Så himla stolt! :D:D:D:D Domaren sa att det såg jättefint ut och att vi såg samspelta ut. SKOJJ! :D

Här kommer lite bilder:

 

Laddar in fler blider när jag fått dom. Har en speciell i huvet som jag vill att ni ser.

 

Kram!


Kommentarer
Postat av: Annette Amundsson

Hej

Vad roligt att se dig på tävlingsbanan och grattis. Jag hörde att det gick jättebra för dig. Jag gissar att ni är ett stiligt ekipage. Hade du inte tävlat i hoppning också..eller har jag fått det om bakfoten?



Annette

2011-05-16 @ 15:06:47
Postat av: Louise

Ja, det gick faktiskt väldigt bra! :D jo, jag har tävlat hoppning också men eftersom det nästan aldrig går bra och jag tycker det är mycket roligare med dressyr så kommer jag satsa på det :D

2011-05-16 @ 20:15:43
URL: http://hesti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0