Om mig (Frida)

Hej alla läsare! (5 stycken hittills idag enligt statistiken)
Gästbloggar ju här medans Lollo är uppe i snön (vet inte om det är någon snö där nu, men antagligen) så jag tänkte presentera mig lite.
Jag heter då Frida, som de flesta nog har fattat, och bor i Göteborg. Nu på påsklovet har jag ett litet zoo hemma med maaassa djur jag passar (bland annat Lollos marsvin, så jag passar både bloggen och marsvinen, haha) och själv har jag 2 kaniner, Pytt, 6 år, köpte henne som dvärgvädur och eftersom hon var så liten när jag köpte henne fick hon heta Pytt, från "Pytteliten", jag var 8 år, okej? Det visade sig sen att hon inte var någon dvärgvädur, hon växte lååångt över "Dvärgkaninmåttet" så nu passar namnet henne inte så bra, haha, Pytt är vit med viltbruna fläckar. Alice, 3 år, vi tog över henne av en familj som var kompisar till våra kompisar eftersom de inte kunde ha kvar henne då pappan i familjen var allergisk. Vår andra kanin, Fluffy, hade dött året innan pga en missbildning och många andra medfödda problem, och vi hade inte tänkt köpa en ny kanin eftersom det är svårt att para ihop två kaniner som inte levt med varann sedan de var ungar, men när vi träffade Alice föll vi ju såklart pladask och kunde inte låta bli henne. Alice är en hermelinkanin och ungefär 1/4 av Pytts storlek, hon är viltfärgad. Jag har också 2 marsvin (Lollo har skrivit om dom tidigare, dom är typ Hugo och Othellos bästa kompisar, och nu när vi passar dom piper dom tillsammas, HÖGT, haha, när dom vill ha mat, så dom är bästa tiggarkompisar också) dom heter Happy och Eddy och är två hanmarsvin av okänd ras, Happy är ett vitt och brunt teddymarsvin och Eddy är ett vitt, brunt och svart virvelmarsvin.
När jag inte har påsklov går jag på Engelska Skolan i Göteborg, samma som Lollo då, i 8: an. Mitt favoritämne är då Science (var bara tvungen att sätta in det, det såg så tomt ut annars)
Jag har en medryttarhäst som heter Robin som jag har 2 gånger i veckan, rider på ridskola 1 gång i veckan och har ridit i ca 6 år. Just nu rider jag, förutom Robin då, islandshästar, och har gjort det i ca 2 år. Innan dess red jag "vanliga" hästar, och kommer antagligen byta tillbaka till det då jag känner att, även om det såklart är jättekul och isisar är supergulliga, inte riktigt är min typ av häst, och jag känner att jag inte utvecklas på den ridskolan jag rider på nu. Som ni märker är jag väldigt bra på att skriva lååånga meningar med mååånga kommatecken (Stolthet & Fördom- style), men det får ni stå ut med, har ända gått igenom och ändrat lite så att det inte blir såå långa meningar. Detta är inte mitt värsta,jag lovar. Tänkte lägga ut en bild eller något så det blev lite roligare, men eftersom jag sitter och skriver på macen nu, och jag vet inte riktigt hur allt i den funkar, så får det vänta. Läste ni allt detta borde ni få nobelpris, för jag skulle aldrig orkat det.
Solong!
Frida

Kommentarer
Postat av: Sara

kommer nobelpriset på posten eller måste man hämta det någonstans? :) i alla fall, tycker jag inte alls att det var så överdrivet långt. Nu ska jag till Billdal och kolla/hjälpa till på tävlingen där (allt från nybörjare till avancerat). Ha det bra! /Sara

2011-04-18 @ 08:34:20
Postat av: Frida

umm, du får nog åka till stockholm och prata med dom där ;)

kände att jag bara babblade på lite, haha

Ha det så kul!

2011-04-18 @ 19:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0