Gästbloggare 1

Hej!
Mitt namn är då Paula Holmquist och jag ska gästblogga här hos Louise! jag är ett år yngre än Louise så jag är alltså 14 år gammal och ska börja 8an till hösten. Louise och jag träffades då jag började i hennes (våran xD) ridgrupp på Torsdagar. först var det väl inte världens bästa band men det blev bättre för varje vecka. nu för tiden brukar vi alltid sitta i ridhuset innan lektionen och skratta och prata om allt möjligt :) jag tycker Louise är snäll, rolig och den bästa dressyrryttaren jag känner!

Så vidare till mig! hehe...
Jag heter Paula, går på billdals ridklubb och rider lektion två gånger i veckan. har också en sköthäst som ridskolan äger, Kasper. Har skött Kasper ända sen han kom till ridskolan. Vi kommer väldigt bra överens med varandra och påminner mycket om varandra också! Kasper är 7 år och när han kom så fick jag ju inte rida honom så jag blev inte hans skötare därför att jag tyckte om och rida honom.

BILD 1, 2 0ch 3 (på Kasper då ) (eftersom min dator dampa så är det bara bild 1 och 2, Louise)
Älskar denna häst mer än allt på denna jord <3

Förutom och rida så fotograferar jag väldigt mycket! jag fotar mest hästar men en massa annat också! om du vill se en massa bilder kan du gå in på min blogg: pauladrarochfotar.blogg.se där jag bloggar om hästar och fotografering :) Jag fotar med min kamera Nikon D3000 och har haft den i mer än ett år. Själv har jag tröttnat på den då jag har "vuxit ur" den, men den är toppenbra för nybörjare och en bra familjekamera.

RESTEN AV BILDERNA
Lite random bilder jag har tagit


Roligt att veta, kanske...:


Först tyckte jag att Louise skröt HAHA! (Men de tycker hon såklart inte längre ;) Louise)

Jag älskar att knoppa och borsta hästar stallsysslor m.m

Jag har vunnit två rykttävlingar på ridskolan och har ställt upp i tre :)

Jag fick min systemkamera Julafton 2009

Fotograferingen blev seriös när jag fick mitt teleobjektiv (kristihimmelsfärd 2010)

Jag har ridit på Bulycke och Råda innan jag började på Billdal

Jag är dator, häst och fotonörd, hehe som om ni inte visste det xD

Jag gör bara det jag vill och säger väldigt lätt ifrån eller vägrar när jag tycker saker är dumma (inklusive mot lärare xD)

Jag älskar att läsa böcker och att skriva små historier

Har skött en häst som hette Belle Amie innan Kasper, avlivades tyvärr av smärta i benen RIP Bella :'/

Jag är extremt rädd för spindlar! i alla fall de här feta husspindlarna, taranetellor m.m fast inte pappa lång beningarna  ?? fast jag vill inte ha dem på kroppen!!

När någon berättar en spökhistoria och skriker bu i slutet och alla andra skriker skrattar jag så att jag gråter åt dem för att de blir rädda! :D xD

Jag tycker Balder och Kanonen på Liseberg är tråkiga men är extremt rädd för höjder så jag åker inte höjdskräcken eller någon sådan.



Japp det var allt! men besök gärna min blogg
pauladrarochfotar.blogg.se







Notera att alla bilder inte är med, men det är bara för att min dator inte kunde hämta dom av någon konstig anledning. Hade absolut velat ha med dom. Dom var superfina! :D / Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0