Tips om hur man kan lära sig ett program

När jag ska lära mig ett program inför en tävling brukar jag inte komma på de förren kvällen innan och det är inte bra. Eller inte för mig iallafall. Jag är inte så kommaihågig av mig så jag måste börja träna flera dagar innan.

Iaf, när jag ska lära mig ett program brukar jag först lära mig vilken gångart som ska vara vart och vad man ska göra vart. Eller på ett ungeför iallafall för sen tränar jag in exakt vart. Vilken bokstav man ska fatta och vilken man ska sakta av. För det är inte roligt att få avdrag bara för att man är lite sen med fattningen eller vad det nu kan vara. När du sen kan programet hyffsat kan du antingen tänka igenom det några gånger eller så kan du spinga det i tex. vardagsrummet. Själv sprang jag det jag skulle rida på gräsmattan. Hehe. Gör detta i några dagar tills tävlingen sen borde du kunna programet utantill.

Kram!


Sötnos <3


Kommentarer
Postat av: Bella

As bra tips :) har skit svårt å lära mig program hehe :)

Söt bild också :)

2011-06-23 @ 11:38:40
URL: http://livetsomponnyryttare.blogspot.com/
Postat av: Vicky

Kan du tipsa eller nått om hur man gör så att sin häst inte vägrar vid hindren och tvärstannar. Den hästen jag rider är riktigt lurig med det! Fast jag vet inte riktigt om hon är rädd eller vad det beror på.

Och gärna hur man fårsin häst att gå i form, för du rider superbra o alla hästar du rider går liksom i form :D

2011-06-23 @ 21:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0