Fredag 27/5

Red Putte idag och det gick superdupermegajättebra! Red barbacka så jag tränade mycket på skritten och gjorde minskade och ökade volter, skänkelvikning, och lite bakdelsvändningar. Han gick asbra i slutet så jag är skitnöjd! Tränade även lite galoppfattningar i slutet så han skulle få springa lite.
Eftersom jag även ska rida honom imorgon så tänkte jag fortsätta på det jag började, alltså barbacka och skrittarbete.

Jag kan faktiskt tycka det är roligare att träna mycket i skritten än i tex. galoppen, eller det beror på häst, men på dom flesta är det roligare med skritten. Dom flesta tycker det är konstigt för dom tycker för det mesta att galoppen är roligastm dom vill att de ska gå fort. Fast jag tycker att galoppen är roligast i skogen såklart, där ska det få fort! :D Haha! xD

Skriver mer om imorgon sen! (Lördag)

Kram! :D



Har inga kort på Putte så det får bli en på Kasper, men jag ska fixa! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0