Hästtidningar

Eftersom ni inte skrev vad ni ville att jag skulle skriva om så valde jag. Det blev hästtidningar.

När man är liten kan det vara skoj att läsa serierna i en hästtidning, även göra testarna och skratta åt Mulle. Det har jag absolut inget emot, förutom att dom är för mindre barn och det förstår jag. Men, det jag inte riktigt gillar är att dom antar förväntar sig att man har egen häst. Dom har tävlingar där man kan vinna schabrak, reflexbröstor och massa andra hästgrejer man oftast inte köper om man inte är hästägare. Det tycker jag är lite dumt eftersom det antagligen är fler som inte har en häst som läser tidningarna än det är som har.

I vissa tidningar har dom också olika ``roliga saker man kan göra på vintern´´ elr sommarn, beroende på årstid. Där står det oftast att man kan rida ut i snön, eller bada med sin häst. För mig just nu är det inte så att jag inte kan göra domma grejerna, men det har varit så. För när man enbart gick på ridskolan fick man aldrig rida ut på vintern eller bada på sommaren om man inte var på ett ridläger.

 

Sen kan jag självklart tycka att det är roligt med sånna tävlingar eller tips. Det kan ju faktiskt vara så att  man vinner och då blir man ju såklart inte ledsen.

 

Detta blev ett litet inlägg om en stor grej.

Som alltid så frågar jag: Vad tycker ni? Har jag helt fel?

Kram!

 


(Jag syftar inte på någon speciell tidning)

Har prenumererat på Min häst ett tag och tycker den är bra, just därför tog jag denna bild. :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har rätt. Och jag vet jag skriver inte så långa komentarer men jag gillar inte att kriva på datorn och jag älskar bakgrunden:)

2011-05-04 @ 11:26:36
Postat av: Anonym

Du har rätt. Och jag vet jag skriver inte så långa komentarer men jag gillar inte att kriva på datorn och jag älskar bakgrunden:)

2011-05-04 @ 11:27:42
Postat av: Anonym

Du har rätt

2011-05-04 @ 11:29:15
Postat av: Anonym

Du har rätt

2011-05-04 @ 11:29:18
Postat av: Lousie

Haha :D Tack!

2011-05-04 @ 19:47:07
URL: http://hesti.blogg.se/
Postat av: Sara

håller med, tänkte dom att man ska rida runt med en reflexbrösta på ridskolehästen inne i ridhuset, eller?

fast skulle man ha vunnit något sånt när man var mindre skulle man antagligen blivit jätteglad och känt sig oerhört proffsig.

2011-05-04 @ 20:21:17
Postat av: Sara

Precis Sara! :D Exakt min tanke ! :D

2011-05-05 @ 19:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0