KM

Gud vad tiden gick fort idag! Gick till stallet vi 12 och så plötsligt var den 5 och jag hade en hel häst kvar. Skulle mocka, byta vatten, rida, höpåsar osv. Hade nämligen både Julle och Putte idag. Julle red jag ut i skogen med och det gick bra, förutom i början då hon fick för sig att backa in i Citizen. Hon har nämligen en tedens att sparkas så jag fick liiite panik, men det gick bra och vi kom iväg. Sen red vi den korta slingan som tar kanske max 45 min?

Fast innan det red jag Putte och jag ska faktiskt vara med på KM med honom, det kommer bli intressant... Provade Ebbas dressyrsadel för att se om han kunde ha den, hade inte varit så skojj att rida i en hoppsadel på KM i dressyr, haha lite rolig kombination där.
Den passade ganska bra iallfall så det blir att rida i den. Måste själv vänja mig, men det går nog bra! Kommer se lite lång ut men jag hoppas på att dom inte drar av allt för mycket på det, jag är ju trots allt inte för tung.
Lb:1 tror jag att jag ska rida. eller så blir det Lc:1, så det är inte så svåra program iaf. Denna gången ska jag inte sätta för stora krav på mig själv, för då blir jag bara besviken, och jag har faktiskt bara ridit honom några enstaka gånger så jag blir glad om vi tar oss igenom programmet och att han går hyffsat bra. Förhoppningsvis blir det placering, men det tvivlar jag på eftersom det är några sjukt duktiga som antagligen ska vara med.

Ridningen idag gick bra och jag fortsatte med att öva skritten och även lite galopp. Han gick hyffsat. Haha, red barbacka idag igen ;) Frida tog kort så jag hoppas på att jag kan få dom snart. Men skratta inte, jag vet att jag ser för lång ut! :D

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0