Lillie

Jag har lagt ut lite bilder på en häst som heter Lillie, så jag tänker berätta lite om henne.

Flera gånger har hon varit skadad i sina ben, jag vet inte riktigt vad det var men hon stog ungefär ett halvår 2010 från början av året till sommarlovet, och nästan hela sommarn. Eftersom jag alltid gillat henne tillsammans med en annan tjej fick vi erbjudandet att sätta igång henne efter sommarn. Det ville vi såklart och gjorde upp att vi skulle dela dagarna. Därför red jag henne 3 dar ena veckan och 4 dar andra veckan. Allt gick väldigt långsamt med mycket skritt och ledning dom första veckorna. Sedan efter ett tag fick vi börja trava och i slutet galoppera något varv. Vi fick även hoppa henne någon gång, dock väldigt låga hinder, men eftersom hon verkligen älskade att hoppa blev hon galen och flög över travbommarna innan OCH hindet efter. Det var verkligen jätteskojj!

Men så kom den dagen då vi fick reda på att hon skulle säljas, eller det hade vi vetat hela tiden, men nu hade dom hittat en som kanske ville köpa henne. Eftersom detta var vinter och det var väldigt mycket snö så sköt dom fram dagen när dom skulle hämta henne just för att det var för mycket snö, att det blåste, eller snöade. Detta gjorde att vi inte hade en aning när hon skulle åka och det gick flera månader innan dom sa, Nu hämtar vi henne. Att dom hade bestämt sig och kollat vädret osv. Köparna hade varit lite fram och tillbaka under hela tiden och bestämde tillslut att dom inte skulle köpa henne. För oss var det en stor lättnad att kunna ha kvar henne iallafall några veckor.

 

Det var då jag började planera att köpa henne, mend det gick inte såbra och det blev inget med det, tyvärr. Och om jag hade köpt henne hade hon varit för liten eftersom hon är c-ponny och har smala ben så jag hade sett för lång ut.

Och nu för inte så länge sen fick jag reda på, bara någon dag innan, att hon skulle åka. Dessutom på en torsdag mitt på dan, så jag kunde inte komma från skolan heller. Jag har typ inte en aning vart hon är men jag vet att hon har det bra! Och jag hoppas såklart att jag får träffa henne igen <3





Älskar dig! <3

Kram





Kommentarer
Postat av: Tessan

Hon har det jättebra nu! :)

2011-04-06 @ 20:13:19
Postat av: Louise

Vad skojj att höra! :D

2011-04-07 @ 12:16:03
URL: http://hesti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0