Ska man ha väst?

Tänkte dra upp dethär med att använda väst.
Jag tycker själv att väst är en bra sak att använda. För den har räddat massa människor från att slippa bryta ryggen och att bli förlamade.
Jag använder bara väst i hoppning och uteritter. I dressyren använder jag den nästan aldrig. Förutom om jag ska provrida eller liknande. Tycker det blir mycket enklare att rida om man inte har den då den kan kännas klumpig och vara ivägen.
Jag använde nog väst i ca 6 år innan jag red utan den.

Så, jag skulle nog rekomendera att ha väst om du inte ridit ett tag och känner att du klarar dig utan den. Men ha den vid hoppning och uteritt, för man vet aldrig, hästen kan få för sig nåt och du blir skadat, vilket inte är jätteroligt. :)

Kram



Kommentarer
Postat av: Malin

sv: kan bara hålla med dig! ;)

vart ska hon stå? :)

2011-08-02 @ 20:59:15
URL: http://nyylund.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: Hej, ja, vi har räknat med cob på grimmor, och full på schabrak. Dock är linus rätt så nett, ganska smal framtill, har lite längre ben, så tror att 135 är för stort för honom, han är också ganska 'kort' i ryggen, men ah dom är lika höga, men vi har inte köpt täcken än, eftersom vi är väldigt osäkra på storleken! men tack ;D

2011-08-02 @ 21:03:18
URL: http://nyylund.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: Aha, långeberga känner jag igen, såg bilderna men var inte helt säker! Var och provred en ponny där för ett tag sedan! :)

Han kommer stå på Partille RK, :)

2011-08-02 @ 23:34:29
URL: http://nyylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0